Over ons

Muziekvereniging De Harmonie Vroomshoop is ontstaan in 1942 vanuit een fusie tussen muziekvereniging Excelsior en Muziekvereniging Volharding. In 1960 werd een drumband aan de vereniging toegevoegd, waarna in 1965 deze werd uitgebreid met klaroenblazers. In 1975 werd er een majorettegroep toegevoegd aan de vereniging.

De drumband werd in de jaren 70 omgevormd tot een showband en in 1995 naar een malletband.
In 2009 is muziekvereniging De Harmonie Vroomshoop gestart met een eigen muziekopleiding.
De lessen worden verzorgd door goed gekwalificeerde muziekdocenten. De muziekexamens worden door de KNMO afgenomen, zodat de kwaliteit gewaarborgd is.

Inmiddels is de vereniging uitgegroeid tot een vereniging met 11 onderdelen, namelijk een A-orkest, B-orkest, kopergroep, AMV-groep, Music Kids, Music4Uall, malletband, 4 majorette teams.